img Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
logo-img

Kütüphane

img

Yeni Merkez Kütüphane Binasının hizmete girmesiyle Çalışma Mekanları ve Gerçekleştirilmesi Planlanan Faaliyetler.

Üniversitemiz Merkez Yerleşkesinde 29 Eylül 2020 tarihinde inşaatına başlanan ve bu yıl içerisinde tamamlanarak kullanıma açılacak olan yeni Merkez Kütüphane binası içerisinde çoğu ilk kez uygulamaya geçecek şekilde kullanıcılarımızın ihtiyaçları düşünülerek planlanan ve geliştirilen hizmetler aşağıda belirtilmiştir.

Merkez Kütüphane Bodrum Kat Yeni ve Geliştirilen Hizmet Alanları:

  • Bireysel Çalışma Alanları: Her kullanıcı için kabinler halinde içerisinde internet ve elektriği olacak şekilde en az 4 m2 olacak şekilde çalışma alanları düzenlenmiştir.
    Oturma alanı: 50 Kişi
  • Grup Çalışma Odası: Kullanıcılarımızın gruplar halinde çalışabilecekleri 4 adet grup çalışma odası hazırlanmıştır.
    Oturma alanı: 20 Kişi
  • Etkinlik Salonları: Öğrenci gruplarıyla ortaklaşa faaliyet (resim atölyesi, ebru kursu…) gerçekleştirilecek 3 adet salon tahsis edilmiştir.
    Oturma alanı: 30 Kişi
  • Multimedya Salonu: 50 adet All in One bilgisayarın hizmet vereceği internet erişimli multimedya odası tahsis edilmiştir.
    Oturma alanı: 85 Kişi
  • Çalışma Salonu (24 Saat Açık): Kullanıcılarımıza 7/24 rahat prizli aydınlatmalı çalışma masalarıyla hizmet verecek çalışma salonu tahsis edilmiştir.
    Oturma alanı: 145 Kişi
  • Gençlik Merkezi: Gençlik ve Spor Bakanlığı ile yapılan protokolle 2 salonumuz gençlik merkezi olarak hizmet edecek şekilde tefriş edilecektir.
  • 100 Kişilik Sahneli Salon: Bu salonumuzda toplantı, konferans, tiyatro gösterileri, kullanıcı oryantasyon eğitimleri düzenlenmesi planlanmaktadır.
    Oturma alanı: 100 Kişi
  • 25 Kişilik Sinema Salonu: Küçük gruplara yine öğrenci topluluklarıyla film gösterimleri düzenlenmesi planlanmaktadır.
    Oturma alanı: 25 Kişi
  • Engelli Birimi: Bu bölümüzde görme engelli kullanıcılarımızın ihtiyacı olan araç gereçler temin edilerek hizmetlerine sunulacaktır.
    Oturma alanı: 10 Kişi
  • Mühendislik Öğrencileri Çalışma Salonu: Bu salonumuzda mühendislik fakültesinde eğitim gören öğrencilerimizin çizimlerini yapabilecekleri çizim masaları alınarak kullanıma sunulacaktır.
    Oturma alanı: 20 Kişi
  • Kantin: Öğrencilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak kantin hizmeti üniversitemiz idaresince açılacaktır.

Merkez Kütüphane Zemin Kat Yeni ve Geliştirilen Hizmet Alanları:

  • Çalışma Salonu: Bu katta 4 adet çeşitli büyüklükte çalışma salonu bulunmaktadır. Salonlarımız otomasyona uygun randevulu sistemle yönetilecektir. Salon girişlerine kart okuyucu kitleri yerleştirilecektir. Salonlarımız prizli aydınlatmalı çalışma masaları, rahat oturma grupları ile tefriş edilerek kullanıcılarımızın memnuniyeti gözetilmiştir. Bu çalışma salonlarından bir tanesi kullanım şartları belirlenerek dış kullanıcıya açılacaktır.
    Oturma alanı: 490 Kişi
  • Shelf Check Cihazı: Kütüphanemiz girişine otomatik ödünç iade kiti yerleştirilerek 7/24 kitap iadesi sağlanacaktır.

Merkez Kütüphane 1. Kat Yeni ve Geliştirilen Hizmet Alanları:

  • Kitaplık: Bu katta 4 adet çeşitli büyüklüklerde kitaplık bulunmaktadır. Kitaplıklar kitap rafları, çalışma masaları, rahat oturma gruplarıyla tefriş edilecektir. Salon girişlerine katalog tarama kioksları yerleştirilecektir.
    Oturma alanı: 157 Kişi
    Kitap kapasitesi: 350.000 adet kitap (Her göz 30 kitap alacak şekilde hesaplanmıştır.)
  • Fütüvvet Salonu: Salonumuz Ahilik geleneğine uygun tefriş edilecektir. Bu salonumuzda Ahilik söyleşileri, oturmaları ve hat sanatı üzerine çalışmalar düzenlenecektir.
    Oturma alanı: 70 Kişi
  • Grup Çalışma Odaları: Kullanıcılarımızın gruplar halinde çalışabilecekleri 3 adet grup çalışma odası hazırlanmıştır. Ayrıca bu odalarda Akademik Gelişim Ofisi ve Ölçme Değerlendirme Birimi toplantılar yapıp hizmet verecektir.
    Oturma alanı: 33 Kişi

Yeni merkez kütüphane binasını aynı anda tüm alanlarda oturarak 1235 kişi kullanabilmektedir. Ayrıca merkez kütüphane yaklaşık 350.000 adet basılı kitap kapasitesine sahiptir.

Yıl içinde gerçekleştirilmesi planlanan faaliyetler ve projeler:

  • Ahilik kültürünün oluşumuna katkı sağlamak amacıyla mekansal tasarım yapılarak Ahilik Fütüvvet Salonunu kazandırılmak için çalışma yapılmış ihale aşamasına gelinmiştir.
  • Bakanlık ve belediye gibi resmi kurumlardan bağış yayın talebinde bulunulmuştur. 02.05.2024 tarihinde İstanbul Valiliğinden bağış olarak 41 koli kitap gelmiştir.
  • Çevresel duyarlılığı arttırmaya yönelik yeni binamızda Eylül ayında bilgilendirme etkinliği düzenlenecektir.
  • Ekim ve Kasım ayında Güzel Sanatlar Fakültesi ile faaliyet yapılması (Neşet Ertaş Müzikleri dinletisi ve öğrencilerin yaptığı el sanatları eserleri sergisi) planlanmıştır.
  • Mayıs ayında Başkanlığımızda çalışan kısmi zamanlı öğrencilerimizle Huzurevinde yerel içerikli kitaplardan veya halk hikayelerinden oluşan kitap okuma etkinliği yapılacaktır.
  • Kızılay ve Yeşilay ile Aralık ayında Kütüphanemizde bilgilendirme etkinliği yapılacaktır.
  • Ticaret Bakanlığı Hizmet İhracatçılar Birliğine Nisan, Temmuz, Ekim aylarında Uluslararası yayın desteği için başvuru faaliyeti yapılacaktır. Nisan ayında destek için başvuru yapılmıştır.
  • Ağustos, Eylül, Ekim, Kasım aylarında yeni açılacak kütüphanemizin engelli birimleri aktifleştirilecek ve kütüphanemizi turuncu bayrak kriterlerine uygun hale getirilecektir.
  • Akademik takvim süresince yeni açılacak kütüphane binamızda sınav dönemlerinde ikramlarda bulunmak (çorba, çay, simit…) için girişimlerde bulunulacaktır.
  • Ekim ayında Akademik yıl başlangıcında yeni hizmete girecek kütüphane binamızda Kütüphanemize hoş geldiniz etkinlikleri (oryantasyon eğitimleri, tanıtım…) düzenlenecektir.
  • Ekim ayında bir akran üniversitenin eş değer birimi ile kıyaslama yapılacaktır.
  • Kütüphane kullanıcılarına yönelik yıl boyunca tanıtıcı ve bilgilendirme eğitimleri verilecektir. 25.03.2024 tarihinde EndNote eğitimi verilmiştir.
  • Yılda iki defa paydaş toplantısı yapılacak. Bu toplantılarda kütüphane hizmetleri, projeler, güncel gelişmeler ve paydaşların görüşleri hakkında bilgi paylaşımı yapılacak. Anketler, görüşmeler veya çevrimiçi platformlar aracılığıyla paydaşların memnuniyetini ve ihtiyaçlarını anlamak için geri bildirim alınıp yapılacak toplantılarda değerlendirilecek. Paydaşlarla etkileşimi artırmak için etkinlikler düzenlenecek. Bu etkinliklerde kütüphane hizmetleri ve kaynakları hakkında bilgi verilecek. Paydaşlarla iletişim kurmak için sosyal medya platformları ve e-posta gibi iletişim kanalları kullanılacak. Bu sayede paydaşlarla sürekli iletişim aktif tutulacaktır.
  • Kütüphane çalışanları ve diğer ilgili paydaşlarla düzenli olarak bilgi paylaşımı yapılmalıdır. Bu toplantılarda kütüphane hizmetleri, projeler, güncel gelişmeler ve başarılar hakkında iletişim araçları ile bilgilendirme yapılacak. Yönetim, kütüphane hizmetlerinin kalitesini ve etkinliğini sağlamak için denetim mekanizmaları oluşturmak amacıyla performans gösterge hedeflerine ulaşılması için çalışanlara görev dağılımı yaparak görev bilinci artırılmaya çalışılacak. Bu sayede yönetimin etkinliği daha iyi anlaşılabilir ve geliştirilebilir. Yapılacak toplantılar ile de süreçlerin ve uygulamaların düzgün işlediğini kontrol edilecek.
  • Çalışanların motivasyonunu arttırmaya yönelik olarak ayda bir kahvaltı, öğle yemeği veya çay saati etkinliği yapılması planlanmıştır. İlk dört ayda çeşitli etkinlikler düzenlenmiştir.
  • Değer tasarımı belirleme toplantısı, kurumdaki birim öğrenci kalite temsilcilerinin de katılımı ile yapılacaktır. (Öğrencilerin gözünden kütüphane hizmetleri geri bildirimi alınması ve değerlendirilmesi sağlanacaktır.)
  • Birimimizde Yenilikçi ve yaratıcı düşünce platformu komisyonu toplantısı yapılacaktır. Daire Başkanlığımızın etkinliklerini ve faaliyetlerini duyurmak için sosyal medya (Instagram, X gibi) araçları aktif hale getirilecektir.
  • Çalışma Salonlarımız prizli, aydınlatmalı çalışma masaları, rahat oturma grupları ile tefriş edilerek kullanıcılarımızın memnuniyeti gözetilmiştir. Bu çalışma salonlarından bir tanesi kullanım şartları belirlenerek dış kullanıcıya açılacaktır.